ett-liv-med-canon

Alla inlägg under november 2014

Av linn - 14 november 2014 22:30

Jag hade visst rätt om att resten av böckerna skulle komma idag. Så det här är resten:

    

Insnärjd av Gena Showalter

Det är någonting som är annorlunda med den nya killen på Crossroads High …
De flesta sextonåringar har vänner. Aden Stone har fyra mänskliga själar som lever inom honom:

En kan resa i tiden
En kan väcka de döda
En kan ta över en annan människas kropp
En kan förutspå framtiden

I hela hans liv har folk trott att Aden är galen, vilket också är anledningen till att han har skyfflats fram och tillbaka mellan olika psykavdelningar och ungdomshem. Men allt det är på väg att förändras. I flera månader har han fått uppenbarelser om en vacker flicka – en flicka som bär på hemligheter från flera århundraden. En flicka som antingen kommer att rädda honom eller förgöra honom.

 

Befriad av Gena Showalter

För en gångs skull har sextonårige Aden Stone allt han någonsin velat ha:

Ett hem.
Vänner.
Drömtjejen.

Otur att han kommer att dö snart ...


Sedan han kom till Crossroads i Oklahoma har den tidigare utstötte Aden Stone levt ett bra liv. Visserligen är hans vän en varulv och flickvännen en vampyrprinsessa som suktar efter Adens blod. Dessutom ska han krönas till vampyrkonung vilken dag som helst – trots att han bara är en vanlig människa! En någorlunda vanlig människa åtminstone ...

Med tre själar fångade i sin kropp har Aden alltid varit lite annorlunda. En av dem kan förutspå framtiden och därför vet Aden exakt hur han kommer att dö:

En kniv genom hjärtat.

Nu befinner han sig mitt i upptakten av ett krig mellan mörkrets varelser, men han tänker inte bara acceptera sitt öde och vänta in döden utan att slåss. Inte när hans nya vänner står vid hans sida, inte när Victoria har riskerat sin framtid för att vara med honom, och inte när han för första gången i sitt liv har något att leva för ...

 

Den mörkaste passionen av Gena Showalter

Någonstans i Budapest ...

I flera veckor har den odödlige krigaren Aeron känt närvaron av ett kvinnligt väsen, men inte vetat vad det är. En ängel – och demonmördare – har skickats från himlen för att döda honom.

Olivia hävdar att hon är en fallen ängel och att hennes känslor för honom gör att hon inte kan utföra sitt uppdrag. Men att lita på, och falla för, Olivia kan visa sig bli ett ödesdigert val för Aeron och hota hans och hela hans folks existens. Trots det kan han inte låta bli att lockas av de där beslöjade, själfulla ögonen …

Men det finns fler som är ute efter Aeron och snart inser han att han är tvungen att välja mellan plikt och passion. Och i takt med att fienden kryper närmare och känslorna för Olivia blir starkare sätts alla Aerons övertygelser på prov.

 

Den mörkaste lögnen av Gena Showalter

Varje gång han själv talar sanning slås han till marken av plågor. Gideon har dock förmågan att alltid känna igen en lögn – tills han fångar Scarlet, en demon-besatt dödlig som påstår sig vara hans förlorade hustru. Han minns inte den vackra kvinnan, ännu mindre deras bröllop – eller bröllopsnatt. Trots det vill han tro henne … lika mycket som han vill ha henne.

Men Scarlet är innehavare av Mardrömmens demon, för farlig för att släppas fri. En framtid med henne kan innebära undergång. Särskilt som Gideons fiender kommer allt närmare – och sanningen hotar att förgöra allt han kommit att älska …

 

Den mörkaste hemligheten av Gena Showalter

Som innehavare av Hemligheternas demon kan han kontrollera tankarna hos alla i sin närhet. Men när den odödlige krigaren fängslas och isoleras för att skydda de han älskar är döden hans enda hopp om räddning – tills han möter Haidee, en annan fånge vars skönhet och väl dolda sårbarhet utmanar hans lojalitet …

Haidee är en demonjägare, uppfostrad att förkasta Amuns sort. Men hur kan hon hata en man vars eld får hela henne att glöda? För att rädda honom måste hon överlämna sig till kropp och själ, och stå ansikte mot ansikte med en mäktig fiende som är fast besluten att förgöra henne …

 

Den mörkaste nederlaget av Gena Showalter

Underjordens härskare är tillbaka med berättelsen om en odödlig krigare som är fast besluten att vinna, och den vackra förförerskan han inte kan motstå.

Krigaren Strider, besatt av Nederlagets demon, kan inte förlora en utmaning utan att lida fruktansvärda plågor. I hans värld får ingenting stå i vägen för seger. Tills Kaia, en oemotståndlig harpya, får honom att vackla.

Känd bland sitt folk som Kaia Besvikelsen, måste hon ta hem guldet i de harpyiska spelen – en förlust innebär döden. Hon får inte låta sig distraheras av Strider, som har en egen agenda: att stjäla förstapriset, en värdefull gudarelik. Men ju mer spänningen stiger visar sig bara ett pris vara viktigt – kärleken de båda trodde var omöjlig ...


 Handlingarna är tagna från Harlequin



Av linn - 13 november 2014 13:45

Idag kom två bokpaket som jag väntat på från harlequin. Jag kunde inte låta bli att köpa när det var sådan rea, 15kr per bok. Jag tror att resten av böckerna kommer i morgon. Sammanlag köpte jag 14st böcker och visst låter det mycket men när det bara kostar 15kr styck blir det inte så mycket. De här böckerna fick jag idag:

       

Blodets synder av Eve Silver

Till hälften människa, till hälften gud är Dagan Krayl Underjordens mäktigaste själaskördare. När en av hans bröder mördas blir Dagan tvungen att utnyttja alla sina krafter för att hitta de som är skyldiga till det brutala mordet. Men han måste skynda sig om han ska ha en chans att återuppliva sin bror – något som kan ställa den mänskliga världen på ända och starta ett nytt Harmageddon.
   Som en av de Andra har Roxy Tam svurit på att skydda det mänskliga släktet och hon har till uppgift att stoppa Dagan Krayl och de övriga själaskördarna. Men när de hamnar öga mot öga inser hon att de har träffats förut – ett möte som förändrade hennes liv för alltid.
   Roxy vet tillräckligt om Dagan för att inse faran i hans överlägsna kraft och hon är fullt medveten om att den både kan förgöra och förföra …

 

Giftet av Maria V Snyder

Mord, kaos och magi ...

Instängd i mörkret som omsluter mig som en kista har jag inget som distraherar mig från mina minnen – minnena av att döda Reyad. Han förtjänade att dö, men enligt lagen gör även jag det. Här i Ixia är straffet för mord avrättning. Och nu väntar jag på bödeln.

Men samma lag som fördömer mig kan också rädda mig. Ixias provsmakare – som försäkrar att befälhavarens mat inte är förgiftad – har dött. Och enligt lagen ska den fånge som står på tur för avrättning erbjudas jobbet. Det vill säga jag.

 

Fångade själar av Rachel Vincent

Hon ser inte döda människor, men ...

Hon känner på sig när någon i hennes närhet är på väg att dö. Och när det händer är det som om en kraft bortom hennes kontroll tvingar henne att gallskrika. Bokstavligt talat. När anfallen kommer allt oftare börjar Kaylee själv undra om hon inte håller på att bli galen. 

Allt hon vill är att njuta av att den snyggaste killen i skolan börjat lägga märke till henne. Men att ha en normal dejt verkar omöjligt när det blir alltmer tydligt att Nash vet mer om hennes behov att skrika än hon gör själv. Och när deras klasskompisar börjar dö utan någon förklarlig anledning är det bara Kaylee som kan förutspå vem som står på tur ... och bara hon som har möjlighet att rädda dem.

 

Förvrängd av Gena Showalter

Aden Stone har haft en helvetisk vecka. Han har blivit:

Torterad av rasande häxor.
Hypnotiserad av en hämndlysten fe.
Spionerad på av den mäktigaste vampyren någonsin.
Och, just det. Dödad - två gånger.


Hans vampyrflickvän, Victoria, har hjälpt honom tillbaka till livet, men han har aldrig varit så fullständigt utom kontroll. Ett mörker inom honom hotar att ta över ... att förändra honom. Och eftersom det var meningen att han skulle dö förföljs han nu av döden, vilken dag som helst skulle kunna vara hans sista.

Förr i tiden skulle de tre själarna som är fångade i hans huvud ha kunnat hjälpa honom, men ju mer mörkret inom honom växer desto svagare blir själarna. Och ju mer Aden börjar likna en vampyr desto mänskligare blir Victoria ... tills allt de någonsin känt och älskat hotas.

Livet kan inte bli så mycket värre ... eller kan det det?

 

Gryningens furste av Maggie Shayne

De kan inte undgå sitt öde, förutsagt sedan århundraden …


Betydligt längre än vad legenden säger har Vlad Dracula vandrat runt på jorden, på jakt efter reinkarnationen av sin hustru, Elisabeta. Nu tror han sig äntligen ha funnit kvinnan som är besutten av hans älskades själ, och han är beredd att göra henne till sin – för all evighet

 

Den dödliga kvinnan är Tempest ”Stormy” Jones. Sedan länge har hon känt av ”den andra” som lever inom henne, hon som kämpar för att ta kontroll. En känsla som blir starkare när mörkrets prins är nära. Stormy förnekar passionen som brinner mellan henne och Dracula, men måste samtidigt kämpa mot att Elisabeta en gång för alla ska ta över både hennes kropp och sinne, och hävda Vlad som sin.

 

När Elisabeta upptäcker Vlads känslor för Stormy vet vreden inga gränser. Hon kräver att hennes öde nu ska fullbordas, och hon tänker göra allt för att förinta sin rival. Vlad slits mellan de båda och plågas av minnet av det som varit … och tanken på det som kan bli. Nu är det upp till Dracula att välja vem som ska få leva och vem som ska dö.

 

Nattens barn av Maggie Shayne

Hon är en nattens varelse, en gång för länge sedan förskjuten av sin familj och av sin älskare på grund av den hon är. Nu lever Sarafina ett kallt och blodtörstigt liv, ett kärlekslöst och ensamt tillstånd där ingen får komma nära – förutom för att bli hennes nästa offer …

Men när Willem Stone träder in i hennes drömmar – och in i hennes liv – kan Sarafina inte stå emot. Hon blir som besatt av mannen med de nästan omänskliga krafterna, han som berör henne på ett sätt som ingen annan gjort tidigare. Men hennes besatthet leder dem in i en mörk och farlig värld där vampyrer ständigt lever med fienden inpå sig. Det är en värld där både Wills och Sarafinas liv sätts på spel … en värld där någon vill åt hemligheter som kan förgöra dem.

 

Blå gryning av Maggie Shayne

De lockas av hans mörka illusion, för att sedan försvinna in i mörkret för alltid …

Endover ser vid första anblick ut att vara en fridfull småstad, men under ytan sjuder en uråldrig och kraftfull blodtörst. När två unga kvinnor försvinner finns det bara en person som kan hitta dem: privatdetektiv Maxine Stuart.

Ingen annan dödlig vet så mycket om de odöda som Maxie, och den mörka kraft som kontrollerar Endover tänker använda den kunskapen för att förstärka det grepp han har över staden – och över henne. Men inte ens Lou Malone, den ende man Maxie någonsin velat ha, kan övertyga henne om att ge upp korståget mot en galen mans begär efter makt.

 

Själens synder av Eve Silver

Svuren till plikten. Fängslad av åtrå ...

Hela Alastor Krayls värld skakas i sina grundvalar när han får veta att hans pappa är Underjordens gud, härskare över kaos och ondska. Det enda som räddar honom från att gå under är de bröder han inte vetat om att han hade och det band de har till varandra som själaskördare. Men när en bror mördas blir Alastor besatt vid tanken på hämnd. Den gåtfulla Naphré Kurata är det enda vittnet – eller är hon rentav mördaren? – och hon har svaren han söker.

Som en motvillig väktare på Ytan litar inte Naphré på någon, särskilt inte på en förförisk själaskördare som gör henne het av lust. Sliten mellan plikt och åtrå kämpar hon för att bevara sina hemligheter, även om hon inte vill något hellre än att kapitulera …


Handlingarna är tagna från Harlequin


Av linn - 12 november 2014 21:30

Serier jag ser på och rekommenderar:

 

Downton abby

Säsong: 5

Episod: 6

 

Elementary

Säsong: 3

Episod: 1

 

House

Säsong: 3

Episod: 21

 

Once upon a time

Säsong: 3

Episod: 16

 

Teen wolf

Säsong: 3

Episod: 13

 

Tyrant

Säsong: 1

Episod: 10

 

Portkod 1525

Säsong: 2

Episod: 7

 

Orange is the new black

Säsong: 3

Episod: 1

    

Dicte

Säsong: 2

Episod: 8

American horror story:

Säsong: 4

Episod: 1


    

Har du sett någon eller några av de här serierna? Vad tycker du i så fall om den eller dem?




Av linn - 11 november 2014 07:45

Titel: Född fenomenal

Författare: Josephine Bornebusch

Förlag: Bonnier & Carlsen

Sidor: 262

Köp den här: Adlibris, Bokus, Cdon


Handling:

Handlingen är tagen från baksidan.

Visste du att ett par snygga jeans och lite räkost kan få stora konsekvenser? Det vet i alla fall Rut. För tillsammans med hennes helt normala besatthet av Anne Frank, leder det till att Rut blir innebandygroupie, får ansvaret för att få iväg hela sin dysfunktionella klass på skolresa, och till slut får en uppenbarelse på en utländsk bajamaja...


Omdöme:

Jag skulle tro att jag hade för stora förhoppningar på den här boken för jag blev besviken. Den var inte alls som jag trodde den skulle vara. Rut var så självisk och trodde att hon hela tiden var bättre än alla andra. Jag kunde inte komma på något med henne som jag tyckte om hur mycket jag än försökte. Det gjorde att jag inte kunde fokusera på själva historian.

Av linn - 10 november 2014 19:15

Titel: Den skarpa eggen

Författare: Philip Pullman

Översättare: Olle Sahlin

Förlag: Natur & Kultur

Sidor: 312

Serie: Den mörka materian #2

Köp den här: Adlibris, Bokus, Cdon


Handling:

I den nya världen träffar Lyra Will, och genom alethiomatern får hon reda på att det är hennes uppdrag att hjälpa Will att hitta sin far.


Omdöme:

Jag kan inte riktigt beskriva känslan jag fick när jag läste boken. När man bara hade läst några sidor blev man trött. Inte trött på att läsa utan trött i huvudet. Jag kan inte förklara det på något annat sätt. Det går inte heller att förklara varför. En annan sak jag inte kunde släppa var att jag hela tiden glömde bort hur gamla Lyra och Will var. Jag trodde hela tiden att de var äldre än vad som skrevs. Även om de här två sakerna låter som att jag inte gillade boken så gör jag det. Ända sedan jag såg filmen guldkompassen hade jag velat veta fortsättningen och nu har jag det. Jag kunde inte i min vildaste fantasi föreställa mig att det skulle bli så som det blev. Jag kommer helt klart läsa den avslutade delen i serien. Hur trött jag än blir i huvudet.


Vad tycker du om Den skarpa eggen?


Andra omslag:

     

Vilket tycker du bäst om?


Andra delar i serien:

1. Guldkompassen

3. Bärnstenskikaren

Av linn - 9 november 2014 07:15

Serier jag ser på och rekommenderar:

 

Downton abby

Säsong: 5

Episod: 4

 

Elementary

Säsong: 3

Episod: 1

 

House

Säsong: 3

Episod: 21

 

Once upon a time

Säsong: 3

Episod: 16

 

Teen wolf

Säsong: 3

Episod: 13

 

Tyrant

Säsong: 1

Episod: 8

 

Portkod 1525

Säsong: 2

Episod: 6

 

Orange is the new black

Säsong: 3

Episod: 1

    

Dicte

Säsong: 2

Episod: 7


Har du sett någon eller några av de här serierna? Vad tycker du i så fall om den eller dem?

Av linn - 8 november 2014 18:51

Jag har läst:

   

Den här veckan, och om jag skulle rangordna dem skulle det bli såhär:


1. Beroende framkallande

 


2. Bra men inte bäst

 


Vad har du läst den här veckan?

Av linn - 7 november 2014 19:40

Frågan: Det börjar lacka mot jul. Hur ser din önskelista ut just nu?


Mitt svar: Om jag ska vara ärlig så är det mest böcker jag önskar mig. Jag har fått ihop en lista på böcker som jag skulle vilja ha, och den växer för varje dag. Några böcker som står högt upp på önskelistan är: Maze runner ett och två, Walking disaster och kretsen.


Bokbloggsjerka hittar du HÄR

Translate

Presentation


En foto och bok blogg.Det finns inga redigerade bilder. Jag har bara skrivit mina initialer i ett av hörnen. Jag skriver recensioner på böcker och mycket mer.
Hoppas ni gillar mig blogg!

Min andra blogg:

Om du vill kontakta mig:

Skriv till:

ett-liv-med-canon@hotmail.com

 

Du kan också hitta mig på:

Wattpad: linn04 

Goodreads: Linn

Boktipset: Linn H

Vad vill du veta innan du läser en bok?

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill du se mer i bloggen?
 Det är bra som det är
 Bilder
 Sidor ur boken Leva
 Recensioner på böcker
 Tips/ Rekommendationer
 Något nytt
 Recensioner på filmer
 Recensioner på serier

Just nu läser jag

Köp böcker här!

 

Goodreads

2015 Reading Challenge

2015 Reading Challenge
Linn has read 0 books toward her goal of 100 books.
hide

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Sök i bloggen

Länkar

         

 

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Serier jag läser:

Blue Bloods by Melissa de la Cruz Daughter of Smoke and Bone by Laini Taylor Gone by Michael Grant House of Night by P.C. Cast & Kristin Cast Inheritance by Christopher Paolini Legend by Marie Lu Lunar Chronicles by Marissa Meyer The Mediator by Meg Cabot The Mortal Instruments by Cassandra Clare Sookie Stackhouse by Charlaine Harris Uglies by Scott Westerfeld Wicked Lovely by Melissa Marr The Wolves of Mercy Falls by Maggie Stiefvater Parasol Protectorate by Gail Carriger Anna Dressed in Blood by Kendare Blake Pretty Little Liars by Sara Shepard Maze Runner by James Dashner Fifty Shades by E.L. James

Serier jag tänker läsa:

A Song of Ice and Fire by George R.R. Martin The Carrie Diaries by Candace Bushnell The Chronicles of Narnia by C.S. Lewis Curse Workers by Holly Black Dustlands by Moira Young Gossip Girl by Cecily von Ziegesar Heist Society by Ally Carter The Immortals by Alyson Noel Inkworld by Cornelia Funke The Kingkiller Chronicle by Patrick Rothfuss The Lord of the Rings by J.R.R. Tolkien Lords of the Underworld by Gena Showalter The Morganville Vampires by Rachel Caine Night Huntress by Jeaniene Frost Paper Gods by Amanda Sun Percy Jackson and the Olympians by Rick Riordan Shifters by Rachel Vincent The Sisterhood of the Traveling Pants by Ann Brashares The Raven Cycle by Maggie Stiefvater

Serier jag läst:

Delirium by Lauren Oliver Gemma Doyle by Libba Bray Hush, Hush by Becca Fitzpatrick If I Stay by Gayle Forman Iron Fey by Julie Kagawa Matched by Ally Condie Numbers by Rachel Ward Ruby Red Trilogy by Kerstin Gier Shatter Me by Tahereh Mafi Starcrossed by Josephine Angelini Twilight by Stephenie Meyer Vampire Academy by Richelle Mead Airhead by Meg Cabot His Dark Materials by Philip Pullman Study by Maria V. Snyder The Seven Kingdoms by Kristin Cashore Divergent by Veronica Roth Beautiful Creatures by Kami Garcia & Margaret Stohl Chaos Walking by Patrick Ness The Hunger Games by Suzanne Collins The Books of Beginning by John Stephens The Blood Journals by Tessa Gratton The Cahill Witch Chronicles by Jessica Spotswood Blood of Eden by Julie Kagawa Harry Potter by J.K. Rowling

Serier jag läser:

  ? = Har inte kommit ut ännu

 

Månskensvargen:

   

 

Skuggvarelser:

             

Chaty:

   Den sista har inte översatts till svenska ännu så där har jag satt de engelska omslaget.

  

En mördares anteckningar:

   De två sista har ännu inte översatts till svenska därför har jag satt dit de engelska omslagen.    

 

Bone season:

    Den andra har inte kommit ut på svenska ännu.

   

Dimmornas folk:

             

 

Jannike faltin:

 Sugar:

 

Den andra har ännu inte översatts till svenska.

 

The internet girls:

  De tre sista har ännu inte översatts till svenska.

   

Linux:

 

Jag är inte säker på hur många det kommer att bli i den serien.

   

Häxornas krig:

  De två sista i serien har inte översatts till svenska.

 

Ingo:

  Den sista har inte översatts till svenska.

  

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna i gästboken

länkar

besöksräknare

Senaste besökare

Besökare

Skaffade 2014-08-26 Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards