Senaste inläggen
Titel: Beautiful oblivion
Författare: Jamie McGuire
Förlag: Atria books
Sidor: 320
Serie: The Maddox Bothers #1
Köp den här: Adlibris, Bokus, Cdon
Stjärnor på Goodreads:
Handling:
Fiercely independent Camille "Cami" Camlin gladly moved on from her childhood before it was over. She has held down a job since before she could drive, and moved into her own apartment after her freshman year of college. Now tending bar at The Red Door, Cami doesn't have time for much else besides work and classes, until a trip to see her boyfriend is cancelled, leaving her with her first weekend off in almost a year. Trenton Maddox was the king of Eastern State University, dating co-eds before he even graduated high school. His friends wanted to be him, and women wanted to tame him, but after a tragic accident turned his world upside down, Trenton leaves campus to come to grips with the crushing guilt. Eighteen months later, Trenton is living at home with his widower father, and works full-time at a local tattoo parlour to help with the bills. Just when he thinks his life is returning to normal, he notices Cami sitting alone at a table at The Red. As the baby sister of four rowdy brothers, Cami believes she'll have no problem keeping her new friendship with Trenton Maddox strictly platonic. But when a Maddox boy falls in love, he loves forever - even if she is the only reason their already broken family could fall apart
Omdöme:
Åå vad bra! Ännu en Maddox bror som bara inte går att motstå. Ja, den var riktigt bra ända till slutet. Det man fick reda på där gjorde att jag hatar hela bok. Tyvärr men jag kan helt enkelt inte låta att tyckte det var extremt iriterrande och fel. Det fick mig att tänka igenom hela boken igen och jag tycker inte om det nya sättet jag nu ser på många utan av händelserna i boken.
Andra omslag:
Jag tror att jag aldrig kommer att bli trött på att få hem nya böcker. Nej, jag är nästan helt säker på att jag aldrig kommer att tröttna på det, så kul som det är!
Jag har fått hem tre nya böcker:
Ska börja läsa Outtalat så fort jag kan, antagligen imon eftersom jag har fult upp i kväll. Grey längtar jag verkligen till jag kan läsa den. Jag väntar bara på att trean ska komma hem till mig så att jag kan läsa den, sedan är det äntligen Greys tur att bli läst. Rött uppror är jag verkligen spänd på att läsa men när det kommer att bli vet jag inte, men förhoppningsvis blir det snart!
Titel: Berättelser från ett (inte så) fantastiskt liv
Författare: Rachel Renee Russell
Översättare: Ylva Stålmarck
Förlag: Modernista
Sidor: 282
Serie: Nikkis dagbok #1
Köp den här: Adlibris, Bokus, Cdon
Stjärnor på Goodreads:
Handling:
Vi får följa fjortonåriga Nikki Maxwell som i text och teckningar skildrar sitt dagliga liv med alla dess utmaningar.
Vi får veta allt om hur det är när hon flyttar till en snobbig ny skola, för en storslagen kamp med sin mamma om en iPhone, om hennes entusiasm för teckning och konst, och om hennes hatkärlek till den nya skolans drottning, en tjej vid namn Mackenzie som blir Nikkis rival i skolans konsttävling.
Nikki skriver och ritar i sin dagbok om sina vänner, förälskelser, om sin familj och om att vara populär eller inte i skolan.
Omdöme:
Den var okej och lättläst. Det kändes som att den var för yngre läsare. Trotts det blev den lite mer intressant i slutet, så får se om jag läser resterande delar i serien. Läsa nästa bok i serien tror jag i alla fall att jag kommer att läsa.
Andra omslag:
Titel: Munins skärvor
Författare: Oskar Källner
Förlag: Fafner
Sidor: 279
Stjärnor på Goodreads:
Handling:
En novellsamling med isande skräck och svindlande science fiction som även ställer frågan vad det är att vara människa, i dag och i en avlägsen framtid
Omdöme:
Jag tänkte att jag skulle skriva lite vad jag tyckte om var och en av novellerna.
Pancasila:
Den var smått förvirrande men riktigt bra och samtidigt sorglig.
Jag skulle gillat den ännu mer om den varit längre, mer detaljerad men det kan lika väl förstöra dess charm.
Bussan lull:
Det slutar så abrupt. Det var likadant med Pancasila. Det slutade mitt i. Så att man inte får reda på hur det gick för dem. Väldigt frustrerande men på något sett också rätt.
Där staden dragit fram:
Den bästa av de jag har läst. Precis min typ. Skulle velat att den var en bok av sig själv och inte bara en novell. Såå himla bra!!!
Yulebocken:
Jag inte riktigt vad jag ska säga om den här. Den var väldigt kort bara fem sidor lång. Men hade ett intressant innehåll. Att man inte fick veta så mycket får en verkligen att spekulera runt vad det faktiskt handlade om.
Det enda som betyder något:
Glömt att jag sa att Yulebocken var kort, för den här var kortare. Bara tre sidor. Men det funkar också. Jag själv kan inte fatta hur man kan få något att vara intressant på bara tre sidor (jag skulle aldrig klara det) men Det enda som betyder något bevisar att det helt klart går.
Hon som dömer:
Precis som med Där staden dragit fram önskar jag att den här hade varit en bok för sig själv. För jag skulle vilja få reda på vad som hänt innan och vad som skulle hända sen. Riktigt, riktigt bra.
Mannerskiölds herrgård:
Smått förvirrande men spännande. Man visste aldrig vad som skulle hända.
Lucifers säd
väldigt intressant men det avslöjandet i slutet gjorde mig nästan galen. Herregud så fel!
Yi
Också denna var intressant och hade en orolig vändning i slutet. Riktigt bra och spännande!
Titel: Lygia Bojunga
Översättare: Karin Rosencrantz- Bergdahl
Förlag: Raben & Sjögren
Sidor: 133
Handling:
Rakel har tre hemliga önskningar: att vara vuxen, att vara pojke och att vara författare. Hennes familj förstår sig inte riktigt på henne. Hon måste hitta ett ställe att gömma sina önskningar. När hon får en gul väska blir hon överlycklig, den är det perfekta gömstället för hennes hemligheter.
Omdöme:
Jag inte låta bli att tycka att den var lite underlig men den var samtidigt intressant och tankeväckande. Jag tyckte synd om henne och alla de bördor hon gick och bar på. Hoppas verkligen att hon fick det bättre efter boken slut. Att henne familj och slutade håna henne så.
Andra omslag:
Läst:
Rangordningen:
1. Jag kan inte välja vilken av dem, de är lika bra!
2. Strax efter de två andra kommer
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 |
|||||||||
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|||
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
|||
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 | 22 |
|||
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
|||
30 |
31 |
||||||||
|
? = Har inte kommit ut ännu
Månskensvargen:
Skuggvarelser:
Chaty:
Den sista har inte översatts till svenska ännu så där har jag satt de engelska omslaget.
En mördares anteckningar:
De två sista har ännu inte översatts till svenska därför har jag satt dit de engelska omslagen.
Bone season:
Den andra har inte kommit ut på svenska ännu.
Dimmornas folk:
Jannike faltin:
Den andra har ännu inte översatts till svenska.
The internet girls:
De tre sista har ännu inte översatts till svenska.
Linux:
Jag är inte säker på hur många det kommer att bli i den serien.
Häxornas krig:
De två sista i serien har inte översatts till svenska.
Ingo: