ett-liv-med-canon

Alla inlägg under januari 2014

Av linn - 31 januari 2014 15:05

       

Av linn - 26 januari 2014 18:08

        

Av linn - 22 januari 2014 16:12

Titel: Legend

Författare: Marie Lu

Översättare: Katarina Falk

Förlag: Modernista

Serie: Legend #1

Sidor: 291

Köp den på: Adlibris, Bokus 


Handling:

USA:s västkust är nu republik och i ständigt krig med deras granne i väster.

June är Los Angeles lilla underbarn och när hennes bror blir dödad tar hon själv på sig ansvaret att hitta mördaren. Det är bara ett problem, den som ses som mördare är stadens mest eftersökta brottsling.

Day som är den efterlysta brottslingen som June jagar är inte så farlig som republiken säger. Han har själv problem, en av hans familjemedlemmar är sjuk i den nya pesten som sprids genom staden. Han är beredd att göra vad som helst för att rädda sin brors liv.


Omdöme:

Om jag skulle välja vem av huvudkaraktärerna jag gillar mest blir det nog Day. Han som gör vad som helst för att skydda sin familj och vänner, att han till och med oroar sig för dem när det är han som är i fara. June hade också sina stunder men jag tyckte att hon var lite för själv god, lite för spydig. Om de hade tonats ner lite hade jag tyckt bättre om henne. När hon sedan träffar Day gillar jag henne bättre. Den här boken väckte tillräckligt mycket av min nyfikenhet för att jag skulle vilja fortsätta att läsa andra boken i serien.

Av linn - 15 januari 2014 21:56

Titel: Den fjärde dimensionen

Författare: Meg Cabot

Översättare: Ylva Kempe

Förlag: B Wahlströms

Sidor: 239

Serie: Hemsökt #6


Handling:

Susannah har i nästan hela sitt liv kunnat se spöken. Det är inget ovanligt att hon blir väckt av dem på natten eller att bli hotad av dem. Men hon hade aldrig planerat att bli kär i ett. När hon flyttade in hos sin mammas nya man och finner ett spöke i sitt sovrum blir hon först irriterad. Men allt efter att tiden går blir hon mer och mer fäst vid spöket Jesse. Det slutar med att dem blir ihop eller nästan i alla fall. Det är en som står i deras väg. En annan medlare (en som kan se spöken) Paul försöker med allt för att få dem isär. Susannah försöker förtvivlat hindra Paul från att gå tillbaka i tiden och hindra att Jesse blev mördad. Men är det verkligen rätt beslut? Ska hon verkligen vara så självisk och hindra Jesse från att få sitt gamla liv tillbaka?


Omdöme:

Jag börjar med framsidan. Om jag hade sett framsidan innan jag läst baksidan hade jag nog inte börjat läsa den. Tyvärr är jag en sådan som dömer boken efter omslaget. Den svenska framsidan är som sagt inte så tilltalande, däremot gillar jag den Engelska framsidan. Jag är glad över att jag läste baksidan innan jag såg omslaget för den här har klättrat upp och blivit en av mina favorit böcker. Ibland var den så spännande att jag hade hjärtat i halsgruppen. Man ville skrika åt henne att öppna ögonen och sluta vara så blind. Den här här boken var en höjdare. Den bevisar att man inte bara ska gå efter omslaget.

Av linn - 13 januari 2014 17:12

Titel: Power babe

Författare: Camilla Lyngbo Hjort

Översättare: Maria Holst

Förlag: Egmont

Sidor: 194


Handling:

Power babe handlar om fyra helt olika tjejer som blir vänner. Vi får följa en av dem, Anna. Anna har nyss flyttat tillbaka till Angel falls. Hon föddes där men har flyttat runt i nästan hela sitt liv. När hon nu har flyttat tillbaka till Angel falls ska hon gå på deras high school. Men när hon väl börjar i skolan blir det allt annat än lätt att skaffa sig vänner.

Omdöme:

Jag tycker inte riktigt att den här boken hade en handling. Den pågick men det kom aldrig något riktigt spännande, och när det sedan började bli spännande slutade den. Ja, jag tror inte jag kommer på något mer att säga om den.

Av linn - 11 januari 2014 20:42

När jag hittade den här tävlingen ville jag genast vara med. Jag kommer kanske inte klara den men jag vill i alla fall försöka. Varje utmaning jag har klarat kommer att vara en länk till den recensionen.

Om du också vill vara med gå in HÄR för mer information.


Det här är utmaningslistan:

1.Läs en bok vars titel består av 1 ord  Utvad av Ally Condie

2.Läs en bok vars titel består av 2 ord  Power babe av Camlla Lyngbo Hjort

3.Läs en bok vars titel består av 3 ord  Stad av glas av Cassandra Clare

4.Läs en bok vars titel består av 4 ord  ttyl av Lauren Myracle

5.Läs en bok vars titel består av 5 ord  Du vet var jag finns av Rachel Cohn 

6.Läs en bok vars titel består av 6 ord  Bara kärlek kan krossa ditt hjärta av Gunnar Ardelius

7.Läs en bok vars titel består av 7 ord  Att kyssa eller inte kyssa Jake Matthews av Lusia Plaja

8.Läs en bok vars titel innehåller ett personnamn Afrodite och sveket av Ritta Jacobsson

9.Läs en bok där huvudrollen eller kärleksintresset är av änglablod Mörk ängel av Laini Taylor

10.Läs en bok där huvudrollen eller kärleksintresset är en gud eller ättling till en gud Jag är Love av Mårten Melin

11.Läs en bok där huvudrollen eller kärleksintresset är en vampyr eller halvvampyr Blottad av P.C Cast, Kristin Cast

12.Läs en bok där huvudrollen eller kärleksintresset är en skepnadsskiftare Förvandlad av Mårten Melin

13.Läs en bok där huvudrollen eller kärleksintresset är en häxa/trollkarl  Sjärtnmärkt av Jessica Sportswood

14.Läs en bok där huvudrollen eller kärleksintresset tillhör havsfolket (sjöjungfru, siren, etc) Ingo av Helen Dunmore

15.Läs en bok där huvudrollen eller kärleksintresset är en dödsängel/reaper Du kanske inte vet det, men döden spelar faktiskt inte handboll av Linda Belanner & Fredrik Persson

16.Läs en bok där huvudrollen eller kärleksintresset är en tidsresenär  Tidsresenärens hustru av Audrey Niffenegger

17.Läs en bok där huvudrollen eller kärleksintresset är av kunglig börd Hemligheternas rike av Kristin Cashore

18.Läs en bok där huvudrollen eller kärleksintresset är en älva/alv/faery Älvornas kamp av Herbie Brennan

19.Läs en bok där huvudrollen eller kärleksintresset är en detektiv, spion eller agent Afrodite och döden av Ritta Jacobsson

20.Läs en bok där huvudrollen är eller kan integrera med ett spöke  Den fjärde dimensionen av Meg Cabot

21.Läs en bok där huvudrollen är eller kan integrera med en drake  Eragon av Christoer Paolini

22.Läs en bok där huvudrollen eller kärleksintresset lider av minnesförlust Mitt nya jag av Sophie Kinsella

23.Läs en bok där huvudrollen eller kärleksintresset lider av en svår sjukdom (mentala störningar går också bra) Förr eller senare exploderar jag av John Green

24.Läs en bok där huvudrollen eller kärleksintresset har ett husdjur  Törnrosens nyckel av Tone Almhjell

25.Läs en bok där huvudrollen eller kärleksintresset är homosexuell, bisexuell eller transsexuell Sugar rush av Julie Burchll

26.Läs en bok där huvudrollen eller kärleksintresset är en utomjording  Genom dina ögon av Stephenie Meyer

27.Läs en debutbok Livet på en kylskåpsdörr av Alice Kuipers

28.Läs första boken ur en serie Skämmerskans dotter av Lene Kaaberbol

29.Läs andra boken ur en serie Skämmartecknet av Lene Kaaberbol

30.Läs tredje boken ur en serie Ormes gåva av Lene Kaaberbol

31.Läs den sista boken ur en serie som är längre än tre böcker. Skämmarkriget av Lene Kaaberbol

32.Läs en bok ur genren dystopi Legend av Marie Lu

33.Läs en bok ur genren contemporary Himlen börjar här av Jandy Nelson

34.Läs en bok ur genren deckare Istället för dig av Sofie Sarenbrant

35.Läs en bok ur genren urban fantasy Anna klädd i blod av Kendare Blake

36.Läs en bok ur genren steampunk Själlös av Gail Carriger

37.Läs en bok ur genren retelling Alice i zombielandet av Gena Showalter

38.Läs en bok ur genren episk fantasy Varghonans klan av Maite Carranza

39.Läs en bok som utspelar sig i framtiden Uttagningen av Maths Caesson

40.Läs en bok som utspelar sig för minst 20 år sedan Charlotte Hassel av Frida Skybäck

41.Läs en bok som är skriven på vers En sån där vidrig bok där mamman dör av Sonya Sones  

42.Läs en bok som är mestadels (över 75%) skriven i dagboksform, brevform eller journalform På spaning med Bridget Jones av Helen Fielding

43.Läs en bok där det förekommer en karaktär som har antingen samma förnamn, efternamn eller smeknamn som dig  Våga följa en dröm av Lena Wallin

44.Läs en bok som även finns som film eller tv-serie Nick och Norahs oändliga låtlista av Rachel Cohn & David Levithan

45.Läs en grafisk roman Tamara Drewe av Posy Simmods

46.Läs en novellsamling Majas morsas kompis sambo och andra noveller av Katarina Kieri

47.Läs en klassiker Robin Hood av Howard Pyle

48.Läs en bok med originalutgivningsåret 2014 De sömnlösa av Sanna Juhlin

49.Läs en bok med originalutgivningsåret 2013 Vi måste sluta ses på det här sättet av Lisa BJärbo, Johanna Lindbäck

50.Läs en bok med originalutgivningsåret 2012 Lex bok av Sara Kadefors

51.Läs en bok av en författare som har ett mellannamn som visas på omslaget Två eller tre saker jag glömde berätta för dig av Joyce Carol Oates

52.Läs en bok av en författare som nu är död Sunshine av Norma Klein

53.Läs en bok av en författare som var högst 25 år då boken publicerades Där regnbågen slutar av Cecelia Ahern

54.Läs en bok av en författare som är svensk Pixis bok av Mårten Melin

55.Läs en bok av en författare som är utländsk men ej från USA eller Storbritannien Skuggporten av Lene Kaaberbol

56.Läs en bok där omslaget visar ett kärlekspar Afrodite och olyckstrasten av Ritta Jacobsson

57.Läs en bok där omslaget visar en närbild av ett ansikte Afrodite och hämnden av Ritta Jacobsson

58.Läs en bok där omslaget visar en tjej i en vacker klänning Airhead av Meg Cabot

59.Läs en bok där omslaget visar en eller flera siluetter De dödas imperium av Mårten Sanden

60.Läs en bok där omslaget inte visar några levande varelser Vad är så skört att det bryts om du säger dess namn? av Björn Sortland

61.Läs en bok där omslaget mest består av text Det är så logiskt alla fattar utom du av Lisa Bjäro

62.Läs en bok där omslaget innehåller ett fyrbent djur Namnsdagsflickan av Kristoffer Leandore & Åsa Ekström

63.Läs en bok där omslaget innehåller ett flygande djur Den tatuerde fjärilen av Philip Pullman

64.Läs en bok där omslaget är associerat med vinter eller höst Låt vargarna komma av Carol Rifka Brunt

65.Läs en bok där omslaget är associerat med sommar eller vår Afrodite och skulden av Ritta Jacobsson


Har klarat 65 av 65 punkter

Translate

Presentation


En foto och bok blogg.Det finns inga redigerade bilder. Jag har bara skrivit mina initialer i ett av hörnen. Jag skriver recensioner på böcker och mycket mer.
Hoppas ni gillar mig blogg!

Min andra blogg:

Om du vill kontakta mig:

Skriv till:

ett-liv-med-canon@hotmail.com

 

Du kan också hitta mig på:

Wattpad: linn04 

Goodreads: Linn

Boktipset: Linn H

Vad vill du veta innan du läser en bok?

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill du se mer i bloggen?
 Det är bra som det är
 Bilder
 Sidor ur boken Leva
 Recensioner på böcker
 Tips/ Rekommendationer
 Något nytt
 Recensioner på filmer
 Recensioner på serier

Just nu läser jag

Köp böcker här!

 

Goodreads

2015 Reading Challenge

2015 Reading Challenge
Linn has read 0 books toward her goal of 100 books.
hide

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

         

 

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Serier jag läser:

Blue Bloods by Melissa de la Cruz Daughter of Smoke and Bone by Laini Taylor Gone by Michael Grant House of Night by P.C. Cast & Kristin Cast Inheritance by Christopher Paolini Legend by Marie Lu Lunar Chronicles by Marissa Meyer The Mediator by Meg Cabot The Mortal Instruments by Cassandra Clare Sookie Stackhouse by Charlaine Harris Uglies by Scott Westerfeld Wicked Lovely by Melissa Marr The Wolves of Mercy Falls by Maggie Stiefvater Parasol Protectorate by Gail Carriger Anna Dressed in Blood by Kendare Blake Pretty Little Liars by Sara Shepard Maze Runner by James Dashner Fifty Shades by E.L. James

Serier jag tänker läsa:

A Song of Ice and Fire by George R.R. Martin The Carrie Diaries by Candace Bushnell The Chronicles of Narnia by C.S. Lewis Curse Workers by Holly Black Dustlands by Moira Young Gossip Girl by Cecily von Ziegesar Heist Society by Ally Carter The Immortals by Alyson Noel Inkworld by Cornelia Funke The Kingkiller Chronicle by Patrick Rothfuss The Lord of the Rings by J.R.R. Tolkien Lords of the Underworld by Gena Showalter The Morganville Vampires by Rachel Caine Night Huntress by Jeaniene Frost Paper Gods by Amanda Sun Percy Jackson and the Olympians by Rick Riordan Shifters by Rachel Vincent The Sisterhood of the Traveling Pants by Ann Brashares The Raven Cycle by Maggie Stiefvater

Serier jag läst:

Delirium by Lauren Oliver Gemma Doyle by Libba Bray Hush, Hush by Becca Fitzpatrick If I Stay by Gayle Forman Iron Fey by Julie Kagawa Matched by Ally Condie Numbers by Rachel Ward Ruby Red Trilogy by Kerstin Gier Shatter Me by Tahereh Mafi Starcrossed by Josephine Angelini Twilight by Stephenie Meyer Vampire Academy by Richelle Mead Airhead by Meg Cabot His Dark Materials by Philip Pullman Study by Maria V. Snyder The Seven Kingdoms by Kristin Cashore Divergent by Veronica Roth Beautiful Creatures by Kami Garcia & Margaret Stohl Chaos Walking by Patrick Ness The Hunger Games by Suzanne Collins The Books of Beginning by John Stephens The Blood Journals by Tessa Gratton The Cahill Witch Chronicles by Jessica Spotswood Blood of Eden by Julie Kagawa Harry Potter by J.K. Rowling

Serier jag läser:

  ? = Har inte kommit ut ännu

 

Månskensvargen:

   

 

Skuggvarelser:

             

Chaty:

   Den sista har inte översatts till svenska ännu så där har jag satt de engelska omslaget.

  

En mördares anteckningar:

   De två sista har ännu inte översatts till svenska därför har jag satt dit de engelska omslagen.    

 

Bone season:

    Den andra har inte kommit ut på svenska ännu.

   

Dimmornas folk:

             

 

Jannike faltin:

 Sugar:

 

Den andra har ännu inte översatts till svenska.

 

The internet girls:

  De tre sista har ännu inte översatts till svenska.

   

Linux:

 

Jag är inte säker på hur många det kommer att bli i den serien.

   

Häxornas krig:

  De två sista i serien har inte översatts till svenska.

 

Ingo:

  Den sista har inte översatts till svenska.

  

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna i gästboken

länkar

besöksräknare

Senaste besökare

Besökare

Skaffade 2014-08-26 Flag Counter

Skapa flashcards